Пенсія – через Укрпошту

Все більшого попиту у сучасних умовах набирають безготівкові платежі, розрахунки карткою в магазинах, сплата комунальних послуг онлайн; почастішали й випадки переведення пенсії на карткові рахунки. Проте для пенсіонерів цей процес частіше викликає більше складнощів, аніж зручностей.

Чи обов’язково пенсіонеру переходити на банківське обслуговування, чи можна продовжити отримувати пенсію на пошті, – про це «Перемозі» розповів начальник ЦВПЗ м. Кременчук Андрій Богомаз.

 

– На сьогодні майже 40% пенсіонерів отримують пенсію через Укрпошту (близько 4,1 мільйона осіб), по Полтавській області їх 154 тисячі. Не дивно, що останнім часом почастішали звернення із проханням прокоментувати, чи можна продовжувати отримувати пенсію на пошті, не переходячи на картки. Адже безумовні плюси банківського обслуговування для людей похилого віку (особливо тих, хто проживає в сільській місцевості) перетворюються на великі проблеми. Необхідність не тільки оформити власне картку, а й періодично проходити обов’язкову ідентифікацію в банку; складнощі з доступністю до банкоматів (непоодинокі випадки, коли в селі банкомати взагалі відсутні й навряд чи скоро з’являться); неможливість самостійно зняти кошти в будь-який момент для оплати актуальних потреб; потреба раз на місяць їхати до найближчого банкомату (добре, якщо в межах одного населеного пункту, часто – в інший) або просити зняти кошти родичів чи знайомих, – це лише неповний перелік проблем, з якими стикаються пенсіонери.

Зважаючи на те, що поштові відділення знаходяться майже в кожному населеному пункті, а листоноші обслуговують мешканців усіх без винятку сіл і хуторів (навіть найвіддаленіших), можливості пошти доставити та виплатити пенсію на порядок вищі за будь-який банк. Банківська мережа останніми роками невпинно скорочувалась, лише за останній рік банківських відділень стало майже на тисячу менше, а вся банківська система скоротилась до 8,5 тисячі офісів. Натомість Укрпошта зберегла унікальну мережу з понад 11 тисячами відділень.

І головне: похилий вік, наявність захворювань (чи інвалідності) часто роблять процес отримання пенсії надзвичайно складним навіть поза межам власного дому, а послуги листоноші – не просто зручними й корисними, а й украй необхідними. Адже листоноша не тільки принесе кошти додому, передасть пенсію «з рук у руки», а й прийме оплату за комунальні послуги, щоб не виникало заборгованості, може продати за соціальними цінами товари першої необхідності…

Тож, якщо є необхідність або просто бажання отримувати пенсію (чи соціальну допомогу, які ми теж виплачуємо) в Укрпошті, необхідно зробити наступне:

– особисто звернутись до управління Пенсійного фонду України або органу соціального захисту населення за місцем проживання із заявою про призначення пенсії та відповідними документами.

У заяві необхідно зазначити: «виплату пенсії (соціальної допомоги) прошу проводити через пошту».

Якщо пенсіонер уже отримує пенсію в банку, проте хоче отримувати її через Укрпошту, він також може звернутись із відповідною заявою до територіального управління того державного органу, в якому вона була оформлена, й подати заяву про припинення перерахування пенсії на банківський рахунок та отримання пенсії за місцем фактичного проживання.

 

Від редакції:

 

За випадковим збігом обставин, саме в цей період до редакції «Перемоги» звернулися читачі нашої газети із села Нова Знам’янка з наріканням на те, що вони не можуть вчасно отримати свою пенсію. Старенькі люди, яким уже за вісімдесят, змушені самі приходити до місцевого відділення зв’язку, долаючи по 2-3 кілометри в одному напрямку; чекати на автомобіль Укрпошти, час приїзду якого не обумовлений ніяким графіком; і замість грошей отримувати відповідь: приходьте завтра. Пенсіонери скаржаться – зважаючи на вік, ходити їм туди-сюди зовсім нелегко, та й кошти хотіли б мати у вже звичний для них і визначений законом термін.

Підтвердила такі факти нашій газеті й очільник Новознам’янської об’єднаної територіальної громади Ірина Кобка.

– Ми вже рік б’ємося над цією проблемою: відтоді, як звільнилася в нас начальник відділення зв’язку, а потім почали йти з роботи й листоноші, – бідкається сільський голова. – З цього приводу я особисто не один раз була в начальника ЦВПЗ м. Кременчук Андрія Богомаза, пропонувала різні варіанти вирішення надзвичайно гострого для наших селян питання. Зрештою, таки знайшлася людина на посаду начальника відділення – його очолила Інна Скляр, відповідальна й сумлінна жінка. Тепер людям хоч є куди зайти, а то приходили до замка, до зачинених дверей. Але ж дефіцит листонош нікуди не дівся: по Новій Знам’янці їх не вистачає. Село велике, навантаження на поштарів збільшили, удвічі розширивши дільниці для обслуговування, а ставки їм покоротили до 0,5 чи 0,6 відсотка. На такі гроші й таку відповідальність ніхто йти працювати не хоче. Сільська  рада ж вплинути на цю ситуацію не може, допомогти чимось пошті не має повноважень.

І з виплатою пенсій така ж біда. Багато скарг було і в сільську раду. Пенсіонери, де листоноші немає давно, змирилися вже з тим, що треба самим приходити на пошту за грошима. А ті,  кого донедавна обслуговувала поштарка, звикли, що їм додому приносили гроші й вони отримували їх у руки. Тепер на тій дільниці працівниця звільнилася, й старенькі змушені ходити до відділення зв’язку особисто. Люди зазвичай приходять зранку, в той день, коли повинні отримати пенсію, а машина Укрпошти може з’явитися  й о 16-ій годині, бо жодного визначеного графіка чи якоїсь стабільності її приїзду немає. Та й кошти може не привезти, тому що сьогодні  «возять тим, хто мав їх отримати позавчора»…

Як зазначає Ірина Кобка, особливо гостро стояло це питання, коли їхня завідувачка відділення зв’язку  Інна Скляр підміняла свою колегу ще й у селі Піщане. Там вона працювала до обіду, а в Новій Знам’янці – після обіду. Тож і пошта, й пенсія доставлялися із затримкою. Проте, вже цього тижня піщанська працівниця виходить із відпустки й напруга повинна знятися. Крім того, ще й одна листоноша  має невдовзі поповнити колектив новознам’янських поштарів.

До слова, претензії людей похилого віку з Нової Знам’янки редакція «Перемоги» озвучила й начальнику ЦВПЗ м. Кременчук Андрію Богомазу. Він нас запевнив, що в цьому відділенні зв’язку  проблем з обслуговуванням населення немає, а наведені нами факти – то поодинокі прикрі випадки. Пообіцяв розібратися і згодом повідомив: дійсно, на  затримки з виплатою пенсій скаржилися ті люди, в яких  немає листоноші. В липні начальник відділення особисто розносила їм гроші. Але зараз це питання зняте – наразі завершує оформлення  всіх необхідних документів і з 5 серпня  стане до роботи листоношею Людмила Ковальчук.  Тож подібної ситуації вже не повториться.

Тому є сподівання, що привід для нарікань у сільських мешканців таки зникне. Й селяни, як і переконує  у своєму коментарі, вміщеному вище, начальник ЦВПЗ м. Кременчук Андрій Богомаз, віддаватимуть перевагу в отриманні пенсійних виплат через Укрпошту.

 

Тетяна Керімова

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

www.000webhost.com